Fondatorii acestui blog au fost Simion, Constantin si Alinush.
Pentru o incărcare rapidă a paginii utilizaţi Google Crome. Pentru orice nelamurire

"de mâine învăţ" - dar mâinele ăla nu mai vine

   Cucoana LENE - cum să scapi de ea, cănd se ţine scai de tine - ai face orice numai să nu înveţi - şi asta chiar în perioada sesiunilor - dc?
    Nu ştiu de ce, dar am şi eu sindromul acesta - şi mi se pare dificil să citesc uneori şi trei rânduri.
    Nu ai chef? - fă în aşa fel încât să-ţi vină.  Dar cum? Eu de obicei îmi fac chef - căci se nimereşte de niciodată nu am.
    Înainte de toate după o mică gustare fac puţină mişcare - nu cine ştie ce - chiar şi întins în pat - important e să pun în mişcare fiecare muşchi.
    Urmează o oră - cu aproximaţie până la 12 ore;)) - de somn. După care neapărat CAFEAUA - trei porţii dintr-un foc - chiar dacă am mai băut şi dimineaţă. Când ştiu că am de învăţat, mă feresc de alcool  - dar înainte de somn merge - te odihneşti mai bine.
    Cel mai important e ca înainte de somn e să-mi adun gândurile care de obicei zburdă pe toate câmpurile - şi reuşesc asta gândindu-mă la proful/a de la materia respectivă. şi foarte puţin la materie - la ce am reţinut (dacă) de la cursuri.
     Pasul următor e despărţirea de INTERNET şi bloguri în general - rămâne doar MESS-ul şi notiţele de la curs. Când e gălăgie în jur prefer să ascult muzică în surdină. Trec uşor cu ochii peste ce am scris la curs, încercând să-mi aduc aminte exact de momentul predării - foarte importante sunt glumele - de aceea le şi notez câteodată. Însă nu mă apuc de citit ... încă.
    Acum că toate gândurile s-au adunat şi toate se referă la materia respectivă urmează cititul în concentrare maximă - dacă nu îl consider în zadar.
    Am lângă mine un pix şi o foaie  notând fiecare idee ce mi se pare importantă - de obicei o frază la fiecare curs - iar în cazul figurilor - toate le trec prin filtrul creionului - chiar şi de mai multe ori.
    Timpul de concentrare nu e mai mare de o oră, maxim două la mine, dacă mă apuc spre seară. De aceea urmează ca a doua zi să mă trezesc de dimineaţă 4-5 _ atumci mă pot concentra mai mult - până la 4 ore.
     De obicei e suficientă lecturarea o singură dată - în asemenea condiţii - dacă mai rămâne timp citesc şi ce mi-am notat în timpul lecturii. Asta se întâmplă deseori chiar înainte de examen.

Iată cum învaţă un licean pentru Bac:
1. nu mai aprinde calculatoru imediat ce te scoli la 9:30 ca sa cauti pe net bloguri despre cum sa inveti la romana
2. daca gasesti blogu multumeste’te sa l citesti … nu mai consuma tusul virtual degeaba, tastand cuvinte aleatorii doar ca sa ne mandrim ca stim alfabetul !!
3. cand te apuci in final pe la 17:00 sa inveti la romana … te rog! da mai incet muzica ca iar vine vecinul de deasupra sa ti spuna ca nu aude la Taraf TV
3*.dupa ce ai dat muzica incet…inchide si TV … (ok am glumit fara muzica ar fi imposibil sa inveti … e o lege nescrisa a generatiei noastre )
4. in linistea creeata astfel exista potentialul necesar pentru a “petrece” 2 ore invatand…bineinteles ispitele sunt mari …sa iesi pe balcon sa vezi ce se mai joaca copiii din fata blocului…sa mai vb cu mama despre cai portocalii pe pereti…sau sa o mai sacai pe soruta putin ca vorbeste prea mult la telefon si ca de’aia nu poti sa te concentrezi la “invatat”
5. Ia un castron mare de chestii pe care sa le rozi in timp ce inveti (floricele, cartofi prajiti, alune, cirese, mai putin chipsuri fac prea mare zgomot si te deranjeaza )
6. bea multa apa (dar nu dupa cirese) numai asa creierul se va imbiba mai bine cu acele informatii vitale despre cum se taie Salcamul, cum sa te sinucizi dandu’te cu capu de copac (cred ca tot salcamu ala), cum sa iti inseli nevasta, sau chiar cum sa cobori alunecand pe o raza fara sa strivesti corola de manele a lumii.
7. nu’i asculta pe cei ce ti spun sa iei pauze lungi si dese..asa numitele “chei ale succesului” .. nu uita! cheia e deja la tine…si in caz ca o pierzi, da’i pe gugal un search “unde drq mi’am pus cheia?”
8. alearga seara 2-3 km … te inviorezi si la intoarcere parca ai mai mult chef sa reintrii si sa te reinitiezi in lumea fabuloasa a lui Harap-Alb :-”
9. nu alerga 6 km ca a 2-a zi nu mai esti buna de nimic
10. culca’te devreme … 2:00 e ora perfecta
11. (chiar daca te mint cand spun ca sunt decat 10 chestii “must do” trebuie sa stii ca in vise inveti cel mai bine…mai ales cand il visezi pe Ion cum ii crapa sapa lui Ghitza cu capu lu Moromete)
 --------Dar tu? Tu cum reuşeşti să fii printre primii?------

0 păreri:

Trimiteți un comentariu

Hey ce zici?