Fondatorii acestui blog au fost Simion, Constantin si Alinush.
Pentru o incărcare rapidă a paginii utilizaţi Google Crome. Pentru orice nelamurire

Noaptea Sfantului Andrei - Halloween-ul românesc

    Boo hoo hoo!!! Noaptea asta este Halloween-ul românesc.
    Noaptea Sfantului Andrei, de pe 29 spre 30 noiembrie,era pentru mine în copilărie o noapte de spaima, o noapte în care lupii, strigoii se plimbau căutând pe cine să înghită. Copii erau desertul. Strigoii luau viata rudelor apropiate, furau mana grânelor şi sporul vitelor, aduceau boli, vreme rea şi alte suferinţe.
Părinţii şi bunicii ne învăţau că strigoii sunt oamenii care au murit şi nu a fost clară judecata lor, astfel încât nu au fost primiţi nici in Iad nici în Rai şi umblă prin cimitire. În noaptea de Sf. Andrei aceştia deţin mai multă putere asupra oamenilor.
    Noroc de mama că deţinea arma împotriva lor. Înainte de a se întuneca mama ne pecetluia cu usturoi, atât pe noi copii, cât şi porţile, uşile şi ferestrele de la casă şi grajd - astfel eram protejaţi de tot răul.
    Cu toate acestea tot timpul nopţii stăteam cu frica-n sân şi nu ieşeam afară. În mintea mea apăreau diverse forme ale acestor fiinţe care mă cutremurau. Bau Bau rămânea pui pe lângă aceştia.
   Astăzi nu mă mai tem de aceştia - sau măcar nu mă mai apăr de ei cu usturoi. Altul este protectorul meu.
   În zilele noastre răul parcă e scăpat de sub control, nu se arată doar în noaptea de Sf Andrei , ci îl întâlnim la tot pasul în oaenii care fac voia lui. problema e că noi vrem să înlăturăm răul tot cu rău -ceea ce e imposibil. Răul nu poate fi înlăturat decât cu bine - dar noi nu mai ştim ce este Binele.
   Nu am usturoi la îndemână dar nu cred că se poate apropia vreun strigoi de căminul nostru pentru că sunt destui printre noi - care se manifestă în fiecare zi. nu cred că se pot apropia  pentru că , cred eu, au şi strigoii mândria lor şi nu pot intra într-o cocină. Pe lângă asta poate au auzit şi de instalarea camerelor de luat vederi pe holuri.;))

0 păreri:

Trimiteți un comentariu

Hey ce zici?